Тиснення фольгою - що це?

Тиснення – це метод , який застосовувався в друкарні з моменту її появи. Більш того, саме відбитки різних форм і смислів є першоджерелом для винаходи друкарських верстатів. Адже ще 1370 року народні майстри, удосконаливши сенс Сургучевих печаток, пристосувалися застосовувати дерев'яні штампи для формування на глиняних, шкіряних чи інших продуктах певного малюнка. Процес був простий – на одній міцній поверхні робилося рельєфне зображення для перенесення, а потім механічною силою прес-форма друкувалася на потрібній продукції. Розвиваючись, цей тип штампування став посилом для відкриття друкарського преса, який подарував людству переваги та зручності друкарського виробництва. (офсетний друк). Друкове слово стало «народним», дозволивши зберегти у віках і зробити надбанням громадськості мільйони рукописів. А з феноменальним відкриттям полімерних компонентів та розвитком науки про полімеризацію – поліграфія виявилася настільки доступною, що з'явилися листівки, плакати та інша поліграфія, без якої важко уявити собі цивілізований діловий світ. І тут формування «карбованих» відбитків набуло другого народження. Адже використовуючи прес-форми та металізовані полімери можна було надати паперовим носіям родзинку – зробити їх унікальними та персоналізованими. Оздоблення блискітками і металізованою суспензією почали робити для передруку монограм на книгах. Причому дозволити собі такі «чудернацькі» презентації міг далеко не кожен. Тому формовані сріблом і золотом логотипи та елементи тексту дивували і вселяли повагу, демонструючи статус їхнього власника. Тому рельєфність не втратила своєї актуальності і сьогодні, став улюбленим інструментом друкарів для випуску продукції класу «люкс». І хоча сьогодні дозволити собі виготовлення уніфікованої поліграфії може кожен, фольгована візитна картка, як і раніше, допомагає виділятися та продемонструвати серйозність своїх намірів. Тому найчастіше їх замовляють директори великих фірм, начальники різної ланки та люди творчих професій.

Які бувають відбитки?

У самому На початку свого освоєння методологія надання рельєфності мало чим відрізнялася від встановлення печаток на сургучі. Краї нагрівали, а потім із силою вдавлювали в паперову (рідше шкіряну) основу. При цьому на кліші перед відбитком наносили тонкий шар складу з металевим пилом для отримання рельєфу, що переливається. Цей вид назвали "гарячим". Однак з винаходом полімеризації друкарам відкрилися варіанти штампування без нагріву, а у виробництві брошур почали впроваджувати плівками ламінування з металевою компонентою. Однак за принципом дії всі вони поділяються на 3 категорії:

    1. Фольгування. У процесі цієї обробки обробляється трохи поглиблена картинка (щодо поверхні паперу), срібна або золочена зсередини. Найпоширеніший вид персоналізації, який дозволяє отримувати досить чіткі штампи з рівними краями.
    2. Блінт або сліпе. З допомогою механічного чи пневматичного преса макет сильно заглиблюють у картон. Найчастіше, таким чином, обробляють шкіру та пластмасу, рідше картон. І хоча на вітчизняному друкованому ринку подібна варіація майже не застосовується, в інших країнах її нерідко комбінують із фольгуванням, отримавши переливається або голографічний внутрішній край.
    3. Конгрев. на лицьову сторону). Кліше для конгрева має 2 форми - матрицю та контрматрицю, дозволяючи створювати опуклі картинки або навіть проводити двосторонню деформацію. Для формування картону використовується рідко, але знайшов своє застосування у формуванні пластиків (наприклад, у створенні опуклих номерів банківських карток).

Всі перенесення, незалежно від щільності основи, вимагають наявності певної прес-форми (Кліше). Вартість розробки подібної «матриці» велика (порівняно з ціною запечатки), тому випуски штучних замовлень економічно не обґрунтовані. Незалежно від типужу обробки (вдавлювання, передрук) доцільно виготовляти від 100 до 500 одиниць візиток або кубариків. За великих тиражів може знадобитися заміна зношеної прес-форми, інакше великий шанс втрати якості.

Технологія гарячого тиснення

Гаряче формування - один з перших варіантів нанесення голографічних малюнків, який з'явився ще за відсутності досвіду роботи з двокомпонентними клеями. Секрет обробки полягає у застосуванні унікальної фольги для термоперенесення. Вона не однорідна за своєю фактурою, і складається з дрібних металізованих частинок, закріплених за допомогою адгезії на підкладці.

Цей склад міститься між прес-формою та потрібною поверхнею. Після цього кліше нагрівається і робить видавлювання. Фольга оплавляється по контурах і склеюванням фіксується на внутрішній площині.

Сьогодні існує велика різноманітність фольги для тиснення – від традиційного золотого та срібного «напилення», до різнокольорових (і навіть матових) плівок.

Переваги термообробки в хорошій швидкості, а також чітких краях одержуваного зображення та практично ідеальної його фіксації. Однак за рахунок високих температур обробка пластиків та інших ПВХ складових пресом, що нагрівається, неможлива.

Наша друкарня виконує тиснення фольгою на спеціалізованому обладнанні ПТ2Т, яке є найкращим у даній сфері. Завдяки цьому ми виконуємо тиснення фольгою будь-якої складності. Відео наших робіт Ви можете подивитися на наших офіційних сторінках facebook та youtube (посилання в низу сайту).

Технологія холодного фольгування

Холодне друкарське нанесення «напилення» було винайдено багатьом пізніше, і набуло популярності в сучасну епоху досконалості механізованих верстатів. У ньому той самий принцип підготовлених фольгованих носіїв, які клеєм фіксуються на вихідній площині. Однак на відміну від утиску при нагріванні, матеріали для холодної «карбування» не містять клейового шару. Вона наноситься на папір або ПВХ окремо за допомогою шовкографії або пресування. Після цього залишається тільки притиснути фольговану стрічку до виробу, і запустити полімеризацію під УФ-випромінюванням. У місцях, де клею не було стрічка «відпадає», а там де був нанесений клейовий склад – приклеюється до поверхні.

Ця персоналізація більш продуктивна, ніж аналоги, і дозволяє обробляти практично будь-яку «пластину» – папір, пластик, шкіру. При цьому процедуру вдається механізувати та оптимізувати, уможлививши виготовлення тиражів від тисячі екземплярів та більше. Проте з економічної точки зору оптимум методології також лежить у межах 200-500 примірників.

   «Чеканка» робить більш доступними невеликі спуски – використовуючи шаблонні набірні «головки» можна робити поштучний випуск. Однак точність виходить нижче, ніж у термоформуванні (за рахунок використання проміжного етапу нанесення клейового шару). Саме тому обидві опресовування розвиваються паралельно, не конкуруючи один з одним.

назад наступна
Актуальне
Види друку на футболках. Який вибрати?
Види друку на футболках. Який вибрати?
Цифровий друк чи офсетний - що краще?
Цифровий друк чи офсетний - що краще?
Як зробити дизайн листівки або як скласти текст листівки?
Як зробити дизайн листівки або як скласти текст листівки?
Листівки та буклети – найкращі помічники Вашого бізнесу
Листівки та буклети – найкращі помічники Вашого бізнесу